11 Mart 2013 Pazartesi

DENİZ CİDDİ İŞTİR,YALAKALIĞA,DEDİKODUYA GELMEZ AMA YARIŞLAR BUNDAN BİR TÜRLÜ KURTULAMAZ

Ada ile Marsilya arasında orsa gidiyoruz,
Dümende ben,
ana yelkende Kaptan,
Patron kamarada,içerde,veya balon başında ,gayet uygun hiç zorlamadan gezer gibi gidiyoruz.
,
rüzgar aniden arttı,yarış standartlarını aştı çok kısa sürede ve apaza 
sancağa drise etti,
Kaptan her şey kendisine anlatıldığı ve kendisi ile en az beş kez yarışa çıkıldığı halde,ana yelken iskotasını boşaltamadı,araba yok donanımda çift yönlü iskota ile kontrol ediliyor ana yelken.
Kaptan pupa palangasını da boşaltamadı,nedenlerini mutlaka kendisi biliyordur.
tekne sancağa rüzgar üstüne savruldu,
ben yağan yağmur ve bu hızlı savrulma ile ayaklarımın da kaymasıyla sol elim sol simitte,sağ eli sağ simitte iki dümen dolabı arasına yere oturdum.Veya kıçüstü düştüm.Nasıl bakıldığına bağlı.Düştüğüm yerden tekneyi rüzgarüstü durumda tuttum.
Kaptan yelkenleri küçültemedi ,saramadı tekne rüzgar üstüne dönmesine rağmen,
iskotayı da boşaltamadı,palangayı da boşaltamadı ve Patron içeriden çıktı veya nerede ise geldi, birlikte yelkenleri oldukça uğraşıp zor da olsa kapatabildiler,yelkenlere bir şey olmamasını sağladılar,çok küçük bir alanlı fırtına jibi gibi cenova bıraktık.bu ara rüzgar tam 180 derece döndü batı-güneybatı esmeğe başladı,orsa şamandırasını dönüp balon seyri planlayan
teknelerden balon basmış olanlar probleme düştü,(onlar bile tehlikeye düşmediler)balonları kurtaranlar toplayıp toparlanıp orsa devam ettiler,.Bu ara komite azgelişmiş minikler gurubu yarışlarını abondene etti ve motorla marinaya döndük.Patron ve kaptan benim kıçüstü ıslak havuzda düştüğümü görmediler bile, bana döndüklerinde iki elim iki dümende havuzda yerde oturuyor idim.

Şimdi burada gerçeği bulalım,
Kaptan yapması gereken ayarları yapmamıştır,
Kaptan becermesi gerekirken cenova yı saramamıştır,
Kaptan ana yelkeni boşlayamamış,saramamıştır.

Kaptan trimde olmasına karşın yukarıdaki anlattıklarım nedeni ile yelkenler üzerindeki yükü azaltamamış en tecrübeli gemici olması gerekirken trimlerle tekneyi kontrol edilebilmesini sağlayamamıştır..
Kaptan Bunu gelip anlatti ise “tehlike geçirdik” diye,sebebi kendisinin suçlanacağını zannedip peşinen savunma anlayışı olabilir.Bunu başka bir tekne anlatamıyacağına göre,çünkü bunlar olur iken olay anında görüş mesafesi 20 metre bile değildi,her tekne kendi derdindeydi.
Kiralayan acentanın ın da bunu uygun olmayan şekilde iletmesi,başka teknelerden diye kullanması hoş olmamıştır.
Herhangi bir tehlike,problem söz konusu olmamış,sadece yelkenlerin hasar görmemesi için çabalanır iken yine sadece kaptanın yetersizliğinden kargaşa bile olmayan yetersizlik yaşanmıştır.
Zaten iddialı olmadığımız için bunların üzerinde hiç durulmamış ve problem olarak iletilmemiştir,çünkü bizim denizde oluş amacımız ve tarzımız onların anladığı gibi değildir.

Yani Gereksiz konulara değinen öyle bir yazı.bana ayıp olmuştur,patrona da ayıp olmuş.
Olsun patron sen aldırma biz nasılsa anlıyoruz...Az gelişmiş miniğiz..

Hiç yorum yok: