3 Temmuz 2012 Salı

EĞİTİM KADAR ÖNEMLİ SAMİMİYET VE DÜRÜSTLÜK


AŞAĞIDA ANLATACAĞIMIZ OLAY FOÇA REGATA DA YAŞANMIŞTIR.

RENKLER EŞ ZAMANLARI BELİRTMEK AMAÇLI AYNI ANDA AYNI RENK OLARAK HER İKİ TEKNEDE KULLANILMIŞTIR.


SARI POZİSYONDA  A TEKNESİ  ERKEN START YAPTIĞINI ANLAMIŞ ŞAMANDIRA BAĞLAYARAK DÖNÜP TEKRAR START YAPMAK ÜZERE  MANEVRAYA BAŞLAMIŞTIR.

SARI ZAMANDA İSE B TEKNESİ START YAPMIŞTIR

KIRMIZI ZAMANDA A TEKNESİ DÖNÜŞÜNÜ TAMAMLAMAKTADIR

B TEKNESİ İSE KIRMIZI ZAMANDA OLMASI GEREKEN ASIL ROTASINI YAPMAYIP START HATTI BOYUNCA START HATTINA PARALEL  ROTA TARAFINDA SEYRETMEKTEDİR.

MAVİ ZAMANDA PROBLEM HALEN TEŞHİS EDİLEBİLİR DURUMDA DEĞİLDİR. B TEKNESİ START HAT TINA PARALEL SEYRETMESİNE RAĞMEN HER AN ASIL ROTASINA DÖNMESİ BEKLENMEKTEDİR






MOR ZAMAN KESİTİNDE İSE A TEKNESİ STARTINI YENİLEMİŞ VE SANCAK KONTRA ORSA İLE ROTASINA GİRMİŞTİR.

MOR ZAMANDA B TEKNESİ İSE START HATTINA PARALEL SEYRİNE DEVAM EDİP ASIL ROTASINA GİRMEMİŞ VE PROBLEM BAŞLAMIŞTIR.





SİYAH ZAMANDA A TEKNESİ İSKELE ALABANDA İLE YAPABİLECEĞİ TEK ÇATIŞMAYI ÖNLEYİC İ MANEVRAYI YAPMIŞ,

SİYAH ZAMANDAKİ  B TEKNESİ SANCAK ALABANDA İLE SON ANDA KURTULMAK İÇİN ÇABA GÖSTERMİŞ AMA  GENİŞ APAZDAN ORSAYA GEÇEBİLMELERİNİ SAĞLIYACAK YELKEN AYARLARINI ANIN TELAŞI İLE YAPMADIKLARI İÇİN TEKNE İLERİ HAREKETİNİ SAĞLIYAMAMIŞ VE ÇATİŞMADAN KAÇINAMAMIŞTIR.

HER İKİ TEKNE DÖNMESİNE RAĞMEN RÜZGAR ÜSTÜ TEKNE İLERİ HAREKETİ SAĞLIYAMADIĞINDAN
VE TEKNELER BÖYLE MANEVRALARDA SALMALARI ETRAFINDA DÖNER İKEN KIÇ BAŞA GÖRE TERS YÖNE SAVRULDUĞUNDAN
A TEKNESİNİN SANCAK KIÇ OMUZLUĞU BÖLGESİ B TEKNESİNİN İSKELE KIÇ OMUZLUĞUNUN KIÇA DÖNÜK BÖLÜMÜNE DOKUNMUŞTUR.

A TEKNESİ YARIŞTA İDDİALI OLMASINA RAĞMEN,YARIŞMAYI BIRAKIP YELKENLERİNİ BOŞALTARAK,DİĞER TEKNEYE YAKLAŞMIŞ VE SKİPPERI, B TEKNESİNE BİR SORUN OLUP OLMADIĞINI,YAPMALARI GEREKEN BİR ŞEY  OLUP OLMADIĞINI  VE  YARDIM İSTEYİP İSTEMEDİKLERİNİ SORMUŞTUR.

KARŞIDAN BÖYLE BİR ŞEY GEREKMEDİĞİ CEVABINI ALIP İKİ TEKNE BİRBİRLERİNE EL SALLAYARAK  AYRILMIŞLARDIR.

SONUÇ…………



B TEKNESİ ASIL ROTASINDA SEYREDEMEYEREK OLAYA SEBEBİYET VERMİŞ,BUNU DAHA SONRA ACEMİLİKLERİ,DÜMENDE BİR YELKENCİNİN DEĞİL,MAKİNECİ KAPTANIN BULUNDUĞU,DÜMENLERİNDE BİR SORUN OLDUĞU,TEKNENİN DÜMEN DİNLEMEDİĞİ ŞEKLİNDE AÇIKLAMIŞLARDIR.
BURAYA KADAR HER ŞEY UYARINCA.

FAKAT BUNDAN SONRASI  DENİZCİLİK ETİĞİNE , MANTIK VE DAVRANIŞ KURALLARINA UYMAYAN RAHATSIZ EDİCİ BİR ŞEKİLDE GELİŞMİŞTİR.

B TEKNESİ A TEKNESİNİ KULLANANA DEĞİL,A TEKNESİNİN YARIŞTA OLMAYAN SAHİBİNE KİMBİLİR HANGİ AKLI EVVELİN FİKRİNE UYUP ,TELEFON EDEREK,A TEKNESİNİN TEKNELERİNE ÇARPTIĞINI VE HASARLARININ GİDERİLMESİNİ TALEP ETMİŞLERDİR.

BUNUN  A TEKNESİ SKİPPERI TARAFINDAN ÖĞRENİLMESİ ÜZERİNE B TEKNESİ İLGİLİERİNDEN BİR GURUP A TEKNESİNE DAVET EDİLEREK,BU YAPTIKLARI YANLIŞI VE İZLEMELERİ GEREKEN PROSEDÜR KENDİLERİNE ANLATILMIŞ VE B TEKNESİ PERSONELİ YAPTIKLARINDAN ÜZGÜN OLDUKLARINI OLAYIN STRESİ İLE GENÇLİK VE TECRÜBESİZLİKLERİ  NEDENİYLE BÖYLE YANLIŞ DAVRANDIKLARINI SÖYLEYEREK,ÖZÜR DİLEYİP AYRILMIŞLARDIR.

BİZE BİR REGATA BİRİNCİLİĞİNE MAL OLAN BİR OLAYA NEDEN OLDUKLARININ FARKINDA OLDUKLARINI SANMIYORUM.

EVET GÖREVİMİZ DENİZDE ÇOĞALMAYI SAĞLAMAK AMA BU ARADA YETERLİ EĞİTİMİN DE NE KADAR GEREKLİ OLDUĞUNU GÖZ ÖNÜNE ALMALIYIZ.

Erkut Soysal 02-07-2012


2 yorum:

Seda Tarım dedi ki...

Bloğunuzu diğer blog sitelerinden ayıran özelliği , yaptığınız paylaşımlar ve düşünceleriniz. Uzun süredir bloğunuzu ziyaret ediyoruz bundan da çok keyif alıyoruz. Parça kontör olarak teşekkür ederiz ve başarılarınızın devamını dileriz.

Seda Tarım dedi ki...

Bloğunuzu diğer blog sitelerinden ayıran özelliği , yaptığınız paylaşımlar ve düşünceleriniz. Uzun süredir bloğunuzu ziyaret ediyoruz bundan da çok keyif alıyoruz. Parça kontör olarak teşekkür ederiz ve başarılarınızın devamını dileriz.