18 Mayıs 2012 Cuma

BU İLK DEĞİL Kİ


Mürefteye güvenli bir liman yapmışlar.Balıkçı kooperatifinin limalardaki yerlerinin bir kısmını gezi teknelerine pazarlamalarına uygulamanın başladığı yıllardan beri karşıyım.Bu limanlar bizlerin vergisi ile yapılmıştır,teknelerimiz için ise heryıl harçlar ödenmektedir.
Bütün bunların ötesinde,her balıkçı limanında marina ücretlerine yakın birbirini tutmayan keyfi ücretlendirmeler yapılmaktadır....Bu limanlar hepimizindir ücretsiz olmalıdır.Bununla birlikte ehil olmayan eğitimsiz,konuşma adabından ve nezaketten yoksun insanların işletmesine izin verilmemelidir.
Mürefteye geldikten 1 saat sonra saçı sakalı birbirine karışmış,görevliye hiç benzemeyen kılıksız biri 40 lira ücret isteyip,faturasını sonra getireceğini söyleyince onun görevli olduğuna pek inanmadım.Gece 11 de kamarada uyurken,yüksek sesle seslenerek beni uyandırdı ve elinde makbuzla gelerek kaba saba bir uslupla ödeme yapmamı söyledi.Hemde elinde fener ışığı gözümün içine tutarak,emir cümleleri kullanarak,bu saatte bunun insanları uyandırarak yapılacak bir şey olmadığını söyledim."Senin peşinden koşamam gibi ukalaca sözler üzerine,deli tarafım ortaya çıktı ve adamı fena benzettim.Bir anda nezaketi yerine geldi."Ücrette ödemiyorum,s....r git dilediğin yere şikayet et" dedim.Dellenmem üzerine çareyi sıvışmakta buldu.Halbuki efendi bir olsaydı onu zevkle bahşiş e boğardım.
Barınaklarda özel teknelerden o bölgeden gelip geçerken ücret alınması doğru değildir.Sebeblerini sonra konuşuruz.Kooperatiflerin ücret alma hakları vardır(Maalesef) ama bu durum istismar edilmektedir.Tarım ve Köy işleri bakanlığının belirlediği rakamların ötesinde uygulamalar olmaktadır.Benzer uygulamalara karşı direnmeyi ihmal etmeyin.Hadi kalın sağlıcakla...
BU ÜLKENİN NAMUSLULARI,NAMUSUZLAR KADAR CESUR VE KARARLI OLMADIKÇA HİÇ BİR ŞEY DEĞİŞMEYECEKTİR."
--------------------------------------------------------------------------
Demiş ,bir tekne sahibi.
ne nezaket ve ne de tevazuu taşımayan bir üslupla,

bazı arkadaşlar da bunu örnek davranış olarak yayınlamışlar,
yazık ,

küfür ve megalomani den boğulmuş bu yazı.
Ben kimim sen biliyor musun? un güzel bir örneği,
halbuki denizci nezaket ve tevazudan uzak kalmamalı bence ,
her gittiği limanda olay çıkarmamalı,dellenmemeli,bir yere bağlandığında gidip ben geldim demeli, zamanında bilgilerini verip kaydını yaptırmalı,babasının bahçesine keçi bağlıyor gibi davranmamalı.
Velhasıl,

bu dünyayı ,balıkçı barınaklarında ya da bağlanma yerlerindeki görevlileri ukalaca davranıyorlar ,ben düzeltirim deyip,küfrederek düzeltemeyeceğini bilmeli, ve yanı sıra efendi gibi davransaydı bahşişe boğardım gibi hastalıklı söylemlerde bulunmamalı,
hemen ,
ilgi çekeceğim diye namuslular namussuzlar tarifine sarılmamalı bence.....
Daha şık anlatılabilir bu olay ve ancak öyle yerine oturur.
Dallas şerifi gibi değil.....

Deniz-Yelken adına
Erkut Soysal

Hiç yorum yok: