21 Nisan 2010 Çarşamba

DENİZİN DİŞLERİ

Sayın Mehmet Şükrü YILMAZ


İşlerin buralara gelmesine üzülmemek mümkün değil,benim en çok  garipsediğim, alkışlayanların, bu alkışlarının,
yaptığı işlere değil,
aşağıdakiler gibi ,
sadece dürüstçe yazmağa cesaret edişine olduğunu belirtememelerindeki anlayış.


Gözlerinden öperim.

Erkut SOYSAL
http://www.deniz-yelken.blogspot.com/
0 536 366 65 51








--------------------------------------------------------------------------------

From: Mehmet Sukru YILMAZ
To: YelkencilerLokali@yahoogroups.com
Sent: Wed, April 21, 2010 4:21:06 PM
Subject: [YelkencilerLokali] Eksperlik, sorveylik, egitmenlik, amatorluk gibi tanımlamalar

Merhaba

Gunumuzde oldukça iyi bir profesyonellik gerektiren iş kolu olan denizcilik, artık iş ayaga düstü dedirtecek kadar bilgisiz kisilerce de hizmet verilmeye baslanmasıyla cıgırdan cıkmıs durumda
Baslıkları soyle genelleyebiliriz.
Survey:
Hayatında bir kac tekne gormus bazısını da kullanmıs kisiler bile artık ben teknenin sorveyini yaparım deyip ortaya cıkabiliyorlar. Aslında uzun bir egitim duzeyinden gecmis bu isle profesyonel duzeyde ilgilenmis ve survey sertifikası verebilecek kisilerden olusmalı
Eksper:
Yine yukarıdaki survey kısmında yer alan kisilerden bazısı ekspertiz yaparız demelerine ragmen eksperlik ciddi bir kurumsal kisilik olup eksper olmayan eksperlik belgesi bulunmayan kisilerin eksper ismini kullanması bile mahkemeye verilmesine ve ciddi bir ceza almasına neden olabilir.
Teknik servis:
Hiç anlamasanız bile bir tornavida (tercihen yıldız) yeterli neyi ne kadar bildiginiz önemli degil, egitim ve meslek sertifikaları nızda. Zaten boza boza herkesten iyi ögrenilmez mi?
Yelken egitmeni:
Artık bir tekne sahibi olmak egitim verebilmek için yeterli, hatta sahibi olmanıza bile gerek yok bir arkadasın,eşin dostun hatta komşunun teknesi bile olabilir. Neyi ne kadar bildiginiz de onemli degil zaten karşıdaki egitim için gelen kişi hiç bilmedigi icin aha bu ana yelken öndeki de yavru yelken deseniz de ogrenci haa vay be diyecektir.
Bize gecenlerde tekne almak için gelen bir kişi ile yelken egitimi işlerinin cok iyi oldugunu ve bir tekne daha almak istedigini konustuk. Yelkenlisi 6m olan kişiye merakımdan yelken antrenörü olup olmadığını sorduğumda hiç duymadığını hatta ADB amatör denizci belgesine dahi sahip olmadığını ögrendim. Ama İstanbulda çok para kazandığını anlattı. Neyse bazı yelken egitimi verebilen kişilerin ADB leri var allahtan
Amatörlük:
Adı üstünde yaptığı işten maddi kazanc saglamadan bir şeyle ugraşmak (Hani hatırlatayım dedim)
Hani dogru çalışan yok mu? ehliyetiyle, egitimiyle, meslek tecrubesi ile calışan cok kişi de var. Önemli olan bunları bulabilmek.
Hani eksperlik yaparım, sorveylik ederim, egitim veririm diyen bazı kişilerin ehliyetleri ve eğitimleri nedir çok merak ederim.
Saygılarımla

Mehmet Şükrü YILMAZ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sayın Çelenoğlu Kaptan.

Ellerinize sağlık.
Ben buralarda sizi pek çok kez övdüm.
Teşekkür ettim.
Tekrar aleni teşekkür ediyorum.
Sebeplerini sıralayayım.
1. Hemen hemen çok kişinin yaşadığı, yaşayabileceği olayları
1a. açıkyüreklilikle
1b. zaman ayırıp kaleme aldınız
1c. geriye yazı bıraktınız
1d. cesaretle yazdınız.

2. Örnek olayları sıraladınız
2a. İrdelediniz
2b. özeleştiri yaptınız.
Bu sıralamaları uzatmak mümkün. Amaç hasıl olmuştur.
Ben yazınızdan yola çıkarak, iki konunun altını doldurmanızı veya doldurmamızı rica ediyorum.
bu belki şu ana kadar bazen yapılagelen, fakat dillendirilmeyen iki husustur.
1. Kaptan'ın Çantası
2. Kaptan'ın Kayık Sörvey'i
Birincisini 1990 yılında görmüştüm.
Marmarisli Çılgın Hüseyin Kaptan var idi. Yaşıyorsa Allah uzun ömür versin.
Yağız, delişmen bir denizci.
Öyle bir çanta sırtlayıp gelmiş idi ki, afallamıştım. Sanki tekneyi almaya gelmiş idi.
Rüzgârlığı, polar'ı... Şimdilerde bu çantaya, alet, GPS, el telsizi, şişme can yeleği, düdük, adaptörler, telefon ve benzeri tüm zati eşya ile seyir yardımcıları ve aletleri eklemeli.

Kayık sörveyi konusunda sanırım teknenin su yapmaması, şaft kovanından başlayıp, çarmıklar, demir, halat, su, yakıt, pompa, ve ilâve benzeri can emniyeti koşullarını gözden geçirmek gerekiyor.
Eminimki böyle iki sayfa sitenize yakışacaktır.

Hele bir de bizimle paylaşırsanız,
deymeğin keyfine.
Ellerinize sağlık.
Bir son söz ekleyeyim;
Kaptanlık, yaşamakla değil, paylaşmakla değer katar

Sevgili Ahmet kardeşim,

Geçmiş olsun.

Bu platformun amacı bu bilgi paylaşımı idi.
Hatırlattığın ve uyguladığın için teşekkür ederim. Zevkle okudum.
Çıkarılan dersler, çok bilinniyormuş gibi gelse de bir yere yazılmalı ve
mutlaka uygulanmalı.
Hele tek başına asla...

Sevgilerimle,

Cahit Üren

Hiç yorum yok: