12 Nisan 2010 Pazartesi

BODRUM SEYAHATİNDE NOTLARA İLİŞENLER






Yukarıda ilettiğim iki çizelgeden anlaşılacağı gibi,
biraz yavaş olan bir teknenin yapabileceği uygun hızlar için seyir stratejisinde
kontralar seçilir iken VMG gözlenerek belirlenmesinin performansta ne kadar etkili olduğu açıkça görülecektir.

Örnek olarak;

10 knt lık bir havada 100 derece lik bir rüzgar açısı ile en iyi hız elde edilir iken,20 knt lık bir havada en iyi hızın 130 derecelik rüzgar açısıyla elde edildiği ölçülmüştür.

4 knt bir havada 50 derece rüzgar açısı 3.79 knt hız sağlayabilecek iken 80 derecelik açı ile seyirlerle 4.72 knt lara ulaşılabileceği ölçümlenmiştir.



Seyir kontraları tercihlerinde yaklaşım değerleri aynı olsa bile daha verimli hızları uzun kontralar olarak planlamak gereği ortaya çıkmaktadır.
Herkesin bildiği gibi..

Deniz ve Yelken adına
Erkut Soysal

Hiç yorum yok: