27 Nisan 2010 Salı

2-05-2010 YARIŞI



2-5-2010

Tarihinde oluşması muhtemel İzmir körfezinde rüzgar koşullarını incelediğimizde beklenen düşük ve değişken rüzgarların yat yarışlarının yapılmasına yeterli olup olmayacağı bu günden kestirilememektedir.

Her ne kadar körfezin kendine has rüzgar sistemleri her an oluşabilirse de genelde bu günkü verilerle ,esse bile düşük havanın hakim olacağını varsayabiliriz.

Böyle düşük havalarda mevcut en büyük yelken alanları tercih edilir iken teknenin kendi ağırlığının da asgariye indirilmesi ve fazlalıkların mutlaka boşaltılması yani teknenin hafifletilmesi alınacak sonuçta etkili olacaktır.

Kullanılacak spinnaker donanımınında bu hafif havaya uygun olarak hafif hava balonları seçilir iken kontrol halatlarından ıskotalarda da taşınabilecek en hafif olanları seçilmelidir.Bu gereklilik genova ıskotaları için de geçerlidir.

Yelken ve direk uyumunu sağlıyacak kıç istralya ayarlarının çalışabilir halde olduğu kontrol edilmelidir.Yine bu anlamda outhaul,mandar ve lechrope unda işlerliği kontrol edilmeli,çarmık ayarlarımız gözden geçirilmelidir.

İyi rüzgarlarda tekneyi götürmek çok kolay iken hafif havalarda iş tamamen dikkat ve sabır ve beceriye dayanmaktadır.Tekne dengesinin uygun ayarları ve muhafazası da bu tarz yarışlarda sonuca etkili olduğu halde pek dikkat edemediğimiz bir gereklilikdir.

Bir teknenin diğer bir tekneyi geçebilmesi için,handikaplarla bütün teknelerin eşitlendiğini var sayar isek ve bütün teknelerin en az bizim kadar bu şartları bildiğini peşin olarak bilirsek,yarışların az hata yapılarak kazanılan,başarılı olunan aktiviteler olduğunu açıkça görebiliriz.

Az hata ise, stratejik olguları dışarıda bıraktığımızda, tamamen ekip uyumu ile sağlanabilir.Bu sebeble ekipte görev almış karar organlarına inanmak ve güvenmenin bizim de daha az hata yapmamızı sağlayacağını bilmemiz gerekmektedir.



Erkut Soysal





Hiç yorum yok: