20 Eylül 2009 Pazar

Tekne Hikayeleri

Telefon etti Boris,kardeşimden yakındır

Bir tekne var Köçeg te Açof ya gelecek arkadaşlarımın,gider misiniz?
Adı ne?
Elab
Tanıyorum,eski bir tekne,
Fakat oldukça bakım yaptılar tekne hazır ,yelken işini de görmek istiyorlar,kendi diğer tekneleride var işe yatkınlar gidermiSin,?
Tabii tabii Boris bu hafta işim yok fakat gelecek hafta Rimzi de olmam lazım,
Pazartesi arayıp konuşuruz.


Pazartesi saat 10.00

Ben seni dörtte aldıracağım burada konuşursunuz
Profesyonel ücretler ödemek istemiyorlar,gariban bunlar,
Senin arkadaşların mı.?
Evet.
Peki o zaman bir şey ödemelerine bile gerek yok,üç günlük bir yol
toplam beş günde geliriz,tekne hazır dedin,benim içinde değişiklik olur.
Abi olurmu yine de birşeyler ödemeleri gerekir,bedava olurmu,
Tamam Boris sen ne düşünüyorsun.?
Abi yedi sekiz yüz peseta gibi bir şey ödemeleri lazım en azından,beş gün yol,uğraşacaksın az değil ki
Tamam Boris uygundur.

Bir saat sonra saat 11


Abi bunlar hemen şimdi gidelim diyorlar sen kararını ver gidemezsen sorun değil,kendini sıkma,
Boris işim yok zaten cantam bile hazır.
Sağol abi seni arayacaklar evden.

Saat 11.30 evden arandım Natres aradı, konuştuk beni 16.00 gibi evden
alacaklar.Yola çıkacağız.

Bir pickup ile geldiler tanıştık,teknenin eski sahibi Kebya i evinden aldık yola çıktık,yolda çay saati, Eniç de kebap yedik,
Keçög e geç saatte vardık

ben bir tekneye gidip görelim ne vaziyette dedim,
marinaya gittik,
Tekne altı aydır denize çıkmadığı için çıkışa kapalı bir alana alınmış,oldukça kirli ve ilgiye muhtaç görünüyor,yarın neler yapmamız gerektiğini planlamak için genel kontrolu yaptım,
önce motor,aktif fakat boşta bile 3/4de 1800 devir???
Telsizle ise marina yonetimi bizi ve biz marina yönetimini güç duyuyoruz,
derinlik,var dendi ve cihaz gösterildi,hız var dendi ve gösterildi,
Çarmıklar boşta ayarları bozuk,yelkenler,tamam çalışıyor ve sağlam dendi,ırgat çalışıyor dendi,fakat çalışmıyor,tekne altı seyre mani olacak kadar kirli,şaft ise gresörlüklü ,yağ basılması gerek hiç gres kalmamış içinde ,teknede su var, belki de bundan,incelenecek,
teknede çok ağır bir mazot ve çürük kokusu var bakılacak,aküler tamam dendi,solar sistem gösterildi,
yedek impeller gösterildi,yine de kontrol için pompa söküldü ve impeller incelendi,yeni bir impeller çıktı içinden,bunun orijinal olmadığı gözüme çarptı, sordum, “bu orijinali,usta taktı” dendi,kapağın olmayan contasını sordum “böyle takılır” dendi,hidrofor ve sintine pompaları kontrol edildi,
Tuvalet kontrol edildi,çalışıyor dendi çalışmıyor,ırgat çalışmıyor,
Otele döndük ve ertesi gün yapılacak işler listesi ,kumanya dökümü ve malzeme listesi hazırlandı,saat 02.00 gibi kısa bir brifing yaptık,
sabah 6.30 da kalkmak üzere yatıldı,uyku uyumak oldukça güç,
6.30 da kalkılıp 7.30 da otelde birlikte güzel bir kahvaltı yapılıp tekneye taşındık,
Tekne yerinden çıkarılıp açık alanda yeni yerine çekilmesi sağlandı,mazot istasyonu maalesef kapalı,
bu ara Nanek teknenin altinı silecek, sakal ve traganaları,küçük tüpü ve elbisesi varmış,
liftinler kontrol edildi boşlukları alınabilmesi için çözücü sıkıldı, Alışverişe şehre gidildi,Migros açık ,alış veriş tamamlanıp tekneye döndük,
tekneye malzemeler taşındı,krom paserella arabaya konuldu, müthiş bir pasarella ,sanat eseri üstün bir işçilik,
Liftinler sıkılıp çarmıklar ayarlandı,sancak kıça kısa çarmık liftini açılamadı ayar yapılmadı
iskele sancak lambalar okside olmuş temizlendi çalıştırıldı,
Ana yelken kontrol edilince açılmadığı görüldü,mandar esneyip orsa yakası da uzun geldiğinden ,yelken, roller da aşağıya yığılıp sıkıştığı için açılmadığında karula yakası uzun bir uğraş ile söküldü,düzeltilip tekrar basıldı,açıp kapar iken alt yakanın devamlı sürttüğü ve toplanıp sıkıştığı görüldü,mandar yakası daha basılmak gerekiyor,basılır iken uyarıma rağmen fazla basıldı ve 6 lık mandar koptu,başımı boma dayayıp düşünmeye dalmışım,
direkte boş halatlar da var,
mandar “facnor furling”in borusunun içinden yukarı çıkıyor,direğe bizden biri çıkamayınca ,çıkacak adam arandı,mandar vasfında halatta yok, telefonla bir adam ile halat istendi,iki saatlık bir süre gerekti ekip ve malzemenin gelmesi için,
Açabildiğimizde ıskota yakasına yakın bır yerden yırtıklar gürmüştük,tamir bandı alınıp yapıştırıldı,
Mandar halat bağlantıları roller a uzun geldiğinden tekrar yelken indirildi ve özel bir çözüm üretilerek butün olabilecek kısaltmalar yapıldı.diğer eksik mandarlar direk başına çekildi,
İş bittiğinde
“biz denedik,kullandık “dedikleri cenovayı açmak istedim,üstte mandar sardığı için açılmadı,cenova orsa yakası furlıngten bir metre kısa, üste yarım metre krom lama ve onunda altına da yarım metre halat ekleyip cenovayı öyle basmışlar,alt yaka ve karula yerine gelsin diye ama bu sefer yukarısı sarıyor,tekrar direğe çıkmak lazım,allahtan ekibi yoldan geri çevirdik,cenova indirildi,yanlış uzatmalar kesildi kilitler çıkarıldı ,lamaya doğrudan bağlandı ve yukarı basıldı,alttan yükseltildi,ilave alt baskı yapıldı,
Çalışmayan ırgat temizlendi,sıkışıklıklar ve korozyon açıldı sigortanın yanık olduğu tesbit edildmişti,sigortası da tamamlanıp çalıştırıldı,
Telsiz söküldü soketler temizlendi takıldı.
Nanek nihayet suya girdi ama ağırlık kemeri yok,oldukça yorulacak,su altı deneyimi var sanıyordum,olmadığını gözledim,
çıktığında fenalaştı farkında değil,bir saatta kendine zor geldi,
bu arada saat 16.00 gibi teknede lahmacunla öğle yemeğini geçiştirdik,arabanın Rimzi e götürülmesi lazım ,teknenin eski sahibi Kebya Rimzi e dönecek,bizimle gelemiyor.
araba ile eski sahibini Rimzie uğurladık,
akşamüzeri şaftın gresörlüğü doldurulup basıldı,
Suyumuzu tamamladık,öncesinde depoyu bir iki kez boşaltıp yeni su doldurmaları konusunda uyardım.içime doğmuş gibi olacaklar eski su ile ilgili ama boyutunu tesbit edememişim,depodaki suyu iki kez yeniledik.
Teknede yastık,çarşaf örtü,battanıye yok.uzanacağımız yerleri de hazırladık,
Mazotları tamamladık,fakat tekne dayanılmaz derecede mazot ve çürük kokuyor.
akşam maç var kafeteryaya gitti Natres ben yattım,önce motor yanındaki tüp yatakta ,ama dayanılır gibi değil koku,salona çıktım,
akşam yemeği yemeden yatıyoruz yine,böyle bir sistemleri yok belli oldu,çünki onların ellerinde devamlı bira,başka şekli olması gerektiği akıllarına gelmiyor denizde beslenmenin ,üç beş biradan sonra da zaten doyuyorlar,
bu benim tarzım değil ki,akşam yemeği benim için ibadet gibi,
Teklifi veya bahsi bile edilmedi yemek yemenin,
bir gün önce de gene akşam yemeği yemedik.
Ayrıca rahatsız bir uyku düzeni,uyardım en azından bir battaniye,
Rimzi’de var dediler.,
Çatal,kaşık yok,tabak bardak yok,bir tane eski bıçak kahveyi bile onla karıştırıyoruz.
Herşey Rimzide var cevabı.

Sabah erken kalkıp yola çıktık .
Güzel bir gün ama 3-4 knot hava tam kafadan,motorla seyrediyoruz,yeke ve dümen bir an bile boşlanamıyor büyük bir çaba harcıyoruz bu havada bile dümen tutabilmek için, onlara"aman ne güzel lodos hep kolayınız demişler,hep arkadan demişler uzmanlar,burada yolun tamamının lodos rotasında olduğunu bilmeden ,şaşırdılar bu bilge adamların verdiği bilgilere.
Ayrıca yeke dümen bağlantısındaki büyük boşluk daha da keyifsiz yepıyor seyri,sonunda aradaki saplama yatağına pvc bir burç koyup boşunu biraz alabildik oldukça rahatladı fakat hala yoruyor
Oto pilot şart oldu,
takalım kararı aldık
Oto pilot maalesef piston boyu ve gücü nedeniyle uygun değil,telefonla sorduk Kabye ben kullanıyorum böyle dedi ama sanmıyorum,
mecburen her an yeke elde.
Elimiz yekede devam da şimdilik hava iyi ıslanmadık,üşümedik
Sodor un kuzey doğusunda motor çok fazla duman atmaya başladı,
Sonra kesti,sanki enjektörler birden rahatladı ve tekne daha performansla gitmeğe başladı,rüzgar kafadan batı esiyor ama çok hafif daha sonra kıça döndü yine çok hafif,koku kıçtan tekneye gelmeğe başladı,mazot kokusuna herkes tahammül edemez,
Bu ara olan oldu ,her zaman rasladığımız kurallar işledi,piller bitmeye başladı, ikisini de deniz tuttu,Natres tamamen kendini kaybetti ve izdırap çekmeğe başladı,Nanek kamaraya veya salona inemez hale geldi,yapacak bir şey yok,makinayı kapattım,yelkenle devam edeceğim onlar düzelinceye kadar,dışarıda havuzda iyice uyuyup kendine geldi biraz,bu arada rüzgar da kullanılır hale geldi fakat arkası kötü hissediyorum,
Temiskep –Nurubarak rotasında Natres biraz düzelince moturu basmak istedim,fakat motor su devridaim pompası maalesef ömrünü tamamladı,bu ara Siramram in tam güneyindeyiz ,hava kötüleyecek gibi geliyor bana,
hava raporları böyle dememesine rağmen ve Siramrame dönüyorum, yelkenle Yıldız adasının güney batısına kadar her şey lehimize ama burada suların büyüdüğünü görüyorum ha geldi ha gelecek ana yelken sarıyorum cenova mendil kadar,
Natresı uyarıyorum,bundan sonra ne dersem anında hiç soru sormadan hemen yapacaksın,
Çünkü daha önce her şeyi onlara anlatarak bilgilendirerek,hatta anlayıncaya kadar sormalarına izin vererek geliyorduk,
İçmeleri geçince kanala girerken tokadı yedik,yeke zaten kullanılmaz halde ve dümen biraz bassan hemen o kontrada kapanıp kapıyor,
Sağnaklar 40 knot gibi kanalda Siramram e girer iken,
Bir metrekare bir yelkenle marinaya –Lezten e kadar geliyoruz,ve hatta içeri kadar,palamar botu bizi gözlüyor ama artık müdahale etmesi lazım geliyor ve bizi usulunce yanaştırıp bağlıyor.
Marina da yetkili servis olayı malzeme olmadığından çözemeyince,servisler aranıyor her yer kapalı,kapanmış bir servisin ustasının oğlu geldi, söktü baktı,arka tarafında pompanın motordan aldığı devri impellere ileten milin hareketini sağlayan çark sıyırmış.
Parça aranıyor yok,sipariş 2-3 günde ancak gelir deniyor bu arada tüm Eyikrüt deki olanaklar araştırılıyor yok,yurt dışına bile sipariş veriliyor.
Bekliyorum müdahale etmeden,motora karışmam ben pek çünki
herkes çok bilir ve fikir yürütür,Nanek zaten tır şöförü belgeli ve bu konuları bilir.
Ustanın oğlu gittikten sonra bana bu parçayı temizleyip verin diyorum,bakıyorum,simetrik ve sadece bir tarafındaki pim yatağını sıyırmış,diğer tarafı bu yüzünün aynı ve dişliler de açısız Nanek a anlatıyorum hemen işi kavrıyor,parçanın diğer yüzüne pimin oturacağı yatağı açıyor ve biz parçayı yerine takıyoruz ,çalışıyor,insanın yanında böyle yeteneklilerin olması güzel,güzel ama,
İmpelleri takarken yine uyarıyorum bu uzun diye,yine aynı inatla” içinden bu çıktı bunu takmamız lazım” cevabı,”conta tak “diyorum makası alıp karton conta takacağım,”üzerinden conta çıkmadı ben onu iyice sıkarım su kaçırmaz”cevabı geliyor,tekrar “contasız olmaz” diyorum,ama tekne sahibi ve birinci sınıf şöför ve bu konulara özel ilgisi ve gerçekten bilgisi de var,kapağı sıkıp takıyor şimdilik çalışıyor ,
Saat 22.00 gibi oldu,bu ara silyon fenerinin yanmadığını fark ettim ,tekrar direğe çıkacak zamanımız yok,dün akşam yemek yemedik,bugün öğleyin yemek yemedik,
Siramram de bir yemek şart oldu
Kamza başında bir küçük yere ,”ben burayı çok sevdim geçen gelişimde” önerisi ile Natres ın gidiyoruz,siparişler hemen veriliyor “bize hamsi tava yap”,uymak için “hamsı tava alayım bende” diyorum,(bu saatte sevmem yağda balığı)
Neyse biraz alkol dinlendirdi,sabah yola çıkacağız erken kalkmamız lazım 6.00 da kalkmak üzere alarmları kurup yatıyoruz,ben kalkıyorum,kalkan kimse yok mecburen uyandırıyorum bizim aslanları,biri midem diyor,öbürü başım,birinin gerekçesi yeni rakı bana dokundu,sanki biz zorla içirdik,içmeseydin,diğer ben çok kaçırdım,aslında hamsi tava.........
Anlatmağa çalıştım devamlı ,kendi dengenizi koruyun, gezintide ve tatilde değiliz,ayakta kalmağa iyi uyumağa ve iyi beslenmeye çalışın,”ben dört gün uyumam”,”ben bukadar içerim,on kutu bira içsem bir şey olmaz” şekli denizde sökmez ama anlatamadım,belki ilerde alışırlar fakat henüz çok yeniler bu koşullarda,
Neyse büro işi bitip yola çıktık sabahleyin,pompa çalışıyor,
Yolda birden kullanma suyumuz dikkatimi çekti
mezbaha kanı gibi akıyor musluklarımız,iki gün bununlu yıkadık her şeyimizi,elimizi,yüzümüzü, Kullanma suyu kullanılabilir gibi değil,hastalanacağız.


Tuvalet çalışmıyor,bunu bilmek psikolojık baskı yapıyor talep arttırıyor,işimiz zor,
Güzel bir yolculuk havası ve deniz de yok en azından sEçres e kadar karanlık iyice basmadan ulaşırız.Hatta hava çok güzel Eved boynunu dönüp sabaha yakın Tugrut Sier bile mümkün,mümkün ama yine evdeki hesap denize uymuyor.

İmis ve Epetada burnu arasında pompa gene dağıldı,rüzgar çok hafif ama yelkenle yürüyoruz, telefonla ulaştık ,havayı teyid ettirdim ilgili ve yetkililere bir problem yok Açtad ya 12 mil uzaktayız Eved boynuna 12 mil, fakat motor yok,karaya uzaklığımız uygun,eserse zaten gideriz nereden eserse essin,esmezse bekleriz ve ben devam ediyorum Açtad a değil ,burna ulaşmaya çalışacağım,ilgili ve yetkili yerlerin de sağ olsunlar bilgileri var.Ayrıca Murdob da bu parçayı bulacağıma inanıyorum,bu nedenle bir an önce varmak bence gerekli
Fakat bir süre sonra gitmek ne mümkün, dümen azap olmaya başladı rüzgar sıfır soluğan güney batı ve karşı akıntı bir mil gibi Açtad dan kuzey doğudan,
olduğumuz yerde sallanıp duruyoruz,arkadaşları ikişer saat gibi yatırdım,gece lazım olabilirler,
gece on iki gibi rüzgardan daha etkin denizi ve dalgaları kullanarak Ecni burun a kadar geldik içeri dönmek ise mümkün değil
dönme dolap gibi dört saat uğraştıktan sonra aynı yerde ,ekstrem çözümlerle Açtad ya girmek şart oldu,su depomuza kova kova tuzlu su takvıyesi yaptık,hidrofor motorumuzun çıkışını devridaim motor girişine bağladık
(Nanek in önerisi ile) ve marşa bastık,her şey çalıştı, birden gene seslerde ufak farklılığı hissedip incelediğimizde depodaki şuyun düşündüğümüzden çabuk bittiğini fark ettik,yeniden takviye ve Açtad liman girişine kadar geldik,burada dümen kürek içeri ve yine içeride dümen kürek yer tesbiti,iki yelkenli tekne var demirli aralarında da 3.50 bir boşluk,gece 0400 küçük bir marş ın bize sağladığı akış ile teknelere deymeden kıçtan kara aralarına girdik,demir atma şansımız yok sancağımızdaki teknenin açmaz halatından ve iskelemizdeki teknenin direk kemere hattındaki koç boynuzundan diğer teknelere çıkmadan bağlandık,hava uygun ama botu indirip gecenin bu saatında etrafı rahatsız etmenin anlamı yok,
nasılsa ayaktayım kıçtanda koltuk halatlarımız rıhtıma ve vurduk kafayı yattık güya ama Tuvalet çalışmadığından zamanında ihtiyaçlarımı görememekten bütün sindirim sistemim kaput,uyku mümkün değil sabahı bekliyeceğiz Açtad da uyumadan nasıl olsa

saat 9 gibi,zor uyandırdım bizim ekibi,ben içerideyim ,Natres rıhtıma inmiş,
sesler,
nereye bağlandınız,
benim iplerimi bozmuşsunuz
bu nasıl bağlanma ,
yalınayak dışarı fırladım,allahtan gece teknesine dokunmamışız ve çıkmamışız,garibim kafayı yemiş bir ademoğlu,tekne ismi ise tanıdık,(.....)
yine bir başka ademoğlu da tekneye bakıyor,ilk anda tanımadım onu,o merhaba Sier diyesiye kadar,
“zaten tahmin etmiştim “,diyor
gelip bu araya baglıyacaksın ne bir ses ne bir temas,hissetmedik bile bunu ancak bizim yelkenciler yapar merak ettim kim diye onun için geldim diyen Nisre
Koca Benetteau
Lady D nin owner ı ve bir dostları daha ,onlara yanaşmışız,
Biri, buraya nasıl böyle girebildiniz sizi tanımak isterim diye geliyor,
öbürü
buraya niye girdiniz,benim on dördüncü açmaz halatımın üzerine kendi halatınızı nasıl bağlarsınız diyen biri.Hoş geldiniz demeden.
Hava sıfır,Amcam paralı bir yerden demir yerine ücret ödemeden kaçmış ,
orada da bizim Siramram de rastladığımız havaya yakalanmış,demir taramış teknesinin kıçını vurmuş hasar yapmış,anlattı durdu,
Ama önce
benim param yok,bana bağlama parası olmayan,elektrik ve suyu da parasız olan bir yer önerirmisiniz soruları,ardından benim buyum vardı tekneden çalmışlar,şunum vardı çalmışlar yakınmaları,allahtan teknesine hiç dokunmamışız geldiğimizde,zaten yanında bağlı görünce bizim tekneyi
şaşırmış garibim.

Sabah karşıda çay ve ekmek arası peynir tostu

parça Murdopdan saat 3 gibi yola çıkacak,vaktimiz de var,tekne leş gibi,mazot kokuyor,
henüz rıhtımda su ve elektrik sistemi bitmemiş,bir işletmeden hortumla kendi çeşmesinden su aldık,yakınımızdaki bir teknenin vasıtasıyla,
bize kendi saatından elektrik te verdi

depomuzdaki su su kan kırmizı,su deposu kapağı söküldü,temizlendi,içinden çıkmayan kalmadı,sintine tamamen yıkandı temizlendi,bu arada hidrofor röle bozuldu,bakımı ve tamiri yapıldı,yolda çok zorlayan vinçler söküldü,kerpiç gibi olmuş gresleri temizlendi yıkandı ve kendi özel gresi ile yağlandi,Natres a bol bol bu vinç sesini dinletti Nanek,eserinden keyifle,

Yanımızdaki amca bize ekmek getirdi taze,hani o, sabah “teknenizi benim tekneden açın” tarzıyla yaklaşan ,yine de güzel bir jest,belli ki günah çıkartıyor,ya da ???????

kendisi su alamıyormuş kimseden günlerdir,bidonla taşıyorum,güç oluyor bana da verir misiniz hortumu deyince işimiz bitince kendisine verdik hortumu,
depolar doldu,
tekne yıkandı saatler geçti su akıyor,
hortumun üzerinden arabalar geçiyor hortum patladı,uyarmak zorunda kaldık her taraf çamur oldu rıhtımda ,hiç olmazsa hortumun patlayan yerlerini bantla,
gelen geçen ıslanıyor,
Cevap “bandınız varsa verin benimkini çalmışlar”,verdik bantladı hala tekneyi yıkıyor,Nanek ı uyardım, “bak gittin hortumu aldın işin bitti al yerine teslim et teşekkür et”,
sonunda sahibi geldi çekti aldı hortumu kızardık.

Yine buna benzer bir ders
Geldik ,demir atmadan bağlandık ama yanımızdaki tekne gitti,herkes gibi bizimde demir atmamız lazım,
çünkü demir atmamızı engelleyen hiçbir problemimiz yok,o zaman bizimde atmamız şart,
tonoz yok ve ellerimiz de tutuyor,
“ben giden teknedekinden bir sonraki tekneye sorayım ondan bir halat alırız”,diyen Nanek a
“gitme Nanek senin demir atmadan bağlanman için demir atamıyor 0lman lazım sana hayır diyecekler” ,ve tabii ki hayır cevabı ve bir hafif istihza ,”ben geleyim atayım isterseniz sizin demiri.”,
botumuzu hazırladık,çapadan başlayıp yığdık zincirimizi de ve demir yerinden biraz daha uzağa kadar zinciri döşiyerek geldik, kasarak boşunu aldık iş bitti,
artık hassas amcadan ve teknesinden gereği kadar açığız.

Ve buradan geri dönmek
ama karadan,
Nanek ın kaderi oldu,halbuki Murdopa 8-9 saat gibi bir süremiz var
sabah,Hollanda ve ertesi gün oradan Romanyaya uçması lazım rizke girmedi,sabah biz yola çıkarken o da otobüsle Rimzi e dönecek,böyle kararlaştırdık,

saat 15 gibi hala açız,”siz gelmiyecekseniz benim yemek yemem lazım gidiyorum” deyince benimle yemeğe geldiler,
Açtad Rıhtımda Kaptanın yeri,
mükemmel bir servis,belki bize rastladı iyi tarafları,yada ben çok açtım,ama banyosunu da kullandık,hava raporumuzu bile elimize kadar getirdiler,ve de son derece düzgün bir hesap
teşekkürler,
Her gelişte hasret giderdiğimiz dostum Ütşür kaptan ise evinde değildi görüşemedik,
tekneye döndük parça gelince ve tam bir şok.
gelen parça istediğimiz parça değil kodlarını karıştırmış depocuları ve o zaman artık tepen atıyor,tekrar bir üç saat kayıp ve stres,
yeni bir üç saat sonra,
uygun parça ile tamirci de geliyor bu defa Murdopdan, sonunda doğru bir davranış ,özür diliyorlar
Yine akşam yemeği yok ,yarın yola çıkacağız,kendin bir şeyler ayarla teknede mutlaka birşeyler vardır diyeceksiniz,tabii ki var ama taktım artık,20 saat yeke açmısın diyen yok.
Açım desem peynir ekmek,
Buz dolabı yok,küçük bir 12 volt soğutucu ama motor yok soğutucu ne yapsın,akularimizden biri de gitti her halde
Göstergelerden var olan lar da şaşırdı
Ha bu ara sayayım,derinlik yok,hız göstergesi yok,bunun propunu taktık ama kalibrasyon istiyor veya tamaman bozuk 3-4 knt larda dolaşıyor,hararet göstergesi yok
Sabah Nanek el salladı bizi uğurladı Açtaddan,
düzgün denizde sekiz saatte Murdopa.Tugrut reise, girdik

Natres benim işim var dönmemiz lazım dedi ve döndük,gene bitmeyen bir senfoni,transferlerin yoran yüzü,

Öğle yemeği yemedik,garajda bir tost,
Otobüsle dört saat,Avonrob ya gittik inince servisle Natres arabasını aldı geldi seni eve bırakayım dedi ve bıraktı,
Akşam yemeği yine yok
Giderken de biz seni ararız o kadar başka hiçbir sey sormadan,

kendisine Rimzie geldiğimizde “Natres ne macera
teknedeki bir şişe rakıyı bile bitiremedik altı günde” dedim,anlamadı ne dediğimi,
“Abi hep dışarda yedik zaten” cevabı geldi hemen

Tekrar sordum peki sence 6 günde kaç akşam yemeği dışarıda yedik ve hatta kaç akşam yemeği yedik?diye,
Toparlanamadı
düşündü ,çıkamadı içinden
Çünkü altı günde sadece bir akşam yemeği,Siramramte ve hamsi tava,
ona her akşam restoranlarda akşam yemeği yemişiz gibi geldiğini hissettim
bana hiçbir kısıtlama getirmediler aslında ve mükemmel bir uyum içinde geçen bir yolculuk oldu,
anlatmak istediğim şu,

akşam yemeği yemeden,ve hatta aynı gün öğle yemeği de yemeden yaptığımız seyirleri algılamadıklarını, farkında olmadıklarını gördüm.
Bu onların kötülüğünden falan değil,onlar zaten rüyada,hiçbir şeyin farkında değiller,

Onları tanımaktan keyifliyim,ama ne kadar iyi olurlarsa olsun
insanlar kendilerine verilenlere bir bedel ödemeden sahip olduklarında,kendilerine ne verildiğinin bilincine varamıyorlar,bu nedenle bedelsiz verilmemesi gereken şeylerin başında bilgi geliyor,sadece ödedikleri para ile ölçebildiklerinde verileni ,bedelini ödetmek gerekli oluyor,
Hiçbir şey sormadan eyvallah deyip gitmeleri,onlara verilenin farkında olmadıklarını açıkça gösteriyor.Yoksa bunları hiç söylemezdim.

Yani sevgili Boris iş senin gördüğün gibi değil değil tam tersi.Tekne hala Murdop da ve Rimzie gelecek,

Bu dört günün hikayesi de ikinci bölümde.


Deniz- Yelken adına
Erkut Soysal

Hiç yorum yok: