1 Mayıs 2008 Perşembe

Deniz ve HOBİ

Deniz ve HOBİ

Önce teknenizi tanıyınız,denizi tanıyınız,

Bu iş ,
"bu benim hobim ben nasıl istersem öyle yaparım" dediğinizde olmaz,
Bu tarifteki Hobi o işi hafife almaktır.
Ranta dökülmeyen ,ustalaştığın bir üretimin, bir işin karşılıksız sunulması tarifi olabilir bazen hobi ,yani benim yaptığım.

Denizin sizlerinde hobiniz olacağı zamanlar mutlaka gelecek,
Yoksa o işe gereken özenin gösterilmemesi değildir hobinin tarifi,bu ancak maket,çiçek yaparken ,kendine yemek yaparken belki.

Hobi bile bir alt yapı,zaman ve emek ister.

Aylar geçmiş tekneni beş kere bile yıkamamışsan,her taraf toz toprak kir içinde ise,
Aylar geçmiş beş tane kullandığın bağın adını sayamıyorsan,
Aylar geçmiş 1-2 knt larda sıkı orsa !!!! gitmeye çalışıyorsan,
Teknene bindiğinde aylar boyu bir kere bile çarmıkların kontrol etmemişsen,
Bu güne kadar yedek yekenin uygun olup olmadığını incelememişsen
Motorunun havasını nasıl alacağını bilmiyorsan,
Teknendeki emniyet malzemesinin sürelerine bir kere bile bakmamışsan,
Aylardır bir kere bile yelkenlerini yıkayıp tuzunu,tozunu akıtmamışsan,
Vanalarını bir kere bile açıp kapatmamışsan,
Hangi birini sayayım,
Sadece saatlerce aynı yerde dönüp durmayı denize çıkmak diye algılıyorsan,
Vaktini tekneye ayırmıyorsan

Bunu da
vaktim yok,
Bu benim hobim,ben böyle hoşlanıyorum,

diye savunuyorsan,

İki nedeni vardır bu yanlış davranışın,

Birincisi denizden korkmandır,
bilgi ve deneyimle aşılır ya da cehaletle

İkincisi,olmaman gereken yerde olmandır.Ve ya nerede olduğunu anlamamandır.Aşılması zor olan budur.

Hobi yanlış kullanıldığı gibi
tekne, uçak kullanmak tarifine girmez,pilotun varken, kendi ehliyetin ve tecrüben de varsa kullanman, belki biraz

Bunlar bir iştir,

Dünyanın her yerinde ehliyet,sertifika ve yeterlilik belgesi gerektirir bu tarz işler.
Bu belgeleri olanın da tekne kullanırken bu benim hobim deme şansı yoktur,çünkü bu belgelerin hukuku ve gerekleri işler.

Ayrıca saçma sapan kullanımlarla ,beş saat aynı yerde dönüp durarak yapıldığı sanılan seyir,
senin hobin olarak,
ancak senin bobilerince görülür.

On beşdakika içinde esmeyen bir havada beş kez yürümeye başlamış tekneyi sıkı orsa!!! çekiyorum diye beş kez durduruyorsan,
hiç bir sorunun olmadığı yerde
sadece sen dümende değilsin diye arkadaşına ,
haritaya bir kere bile dikkatli bakmamış olduğun halde, nereye gidiyorsun önünde sığlık var diyorsan

Gözlerin kısılmış önünü göremez hale gelmiş ve algılaman bozulmuş bunun farkında olamıyorsan
En nazik katkıları bile kişilik meselesi yapıp,ben zaten öyle yapacaktım veya zaten öyle yapıyorum cevabını vermek gereğinde hissediyorsan kendini,

Çabuk dönelim yetişmemiz gereken yer var dediğiniz için dönüldüğünde
biz burada kalıyoruz demeğe başlamışsan,
düşünmek gerekir.

Dost acı söyler,

Hala şansını kaybetmiş değilsin,ben gene söz verdiğim gibi bana ihtiyacın olduğunda yanında olacağım,sen benim için önemlisin.

Ayrıca hobimiz bu.

Hiç yorum yok: