12 Mart 2008 Çarşamba

TRİM

İzninizle trim detayına girmeden anlatımda kolaylık sağlayacak hepimizin bildiği başlangıçla ilgili görüşümü iletmek istedim.

Bir anımı da nakledeyim,
60 lı yıllarda Halukçe(Haluk Kalkış) önemli yarışmalarda sabah dörtte beşte kalkar teknesinin trimlerini yaparken kimsenin görmemesi için karanlıkta ayarları bitirirdi.





Trim

Nerede başlar
Nezaman başlar
Neye göre yapılır

Trim karada yani bağlı iken başlar,yük altında ve hareketli teknede sağlanamıyacak trimler vardır.
Trim kullanılacak malzemenin seçimi ile paralel gelişir.
Trim beklenen havaya uygun malzemenin donatılması ile devam eder.Performans seyirlerinde rotadaki her ayağa uygun hali denenip sınanarak ilk ayak triminde hazır olunur.

Hareketli malzeme üzerine veya hareketli malzemenin gitmesi düşünülen yerlere değişik koşullara uygun, performans ve zaman kazandırıcı işaretlemeler, bantlamalar konur.Bunların kullanılarak yapılan ön trime bizler bildiğiniz gibi “oturtmak” diyoruz.

Trimin ince ayar tabir ettiğimiz bölümü gerçek bir uzmanlık ve deneyim işidir.Biraz okuyan herkes neler yapılması gerektiği bilgisine ulaşabilecektir,fakat ince ayarları gerektiren koşulları gözleyebilmek ve hissedebilmek, uygun ayarı, ayarlar bozulmadan gerçekleştirebilmek ancak iyi trimcilerin becerebileceği bir farklılıktır.İyi yelkenci olmanın sadece iyi dümenci olmakla sağlanacağını düşünen dostlarımızın ,bu anlayışları ile nekadar yanıldıklarını,
iyi bir trimci ile birlikte olduklarında gördüklerinde, çok daha iyi dümenci olduklarını hepimiz biliriz.


Saygılarımla.

Erkut Soysal

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Thought I would comment and say neat theme, did you make it for yourself? It's really awesome!