13 Mart 2008 Perşembe

Tekne getiren dostlar

Dostlar tekne getiriyorlar,heyecan ve keyiflerine katılmamak mümkün değil,
yazılarını kolay okunması için biraz düzelterek iletiyorum.

(adrenalin,adrenalin)

8 mart sabah 07.00 de Marsilya yakinlarindaki Napolyon Marinadan Sertbir havada yolculugumuz basladi, 245 Nm. Yolu 50 saatte aldik,motor Genova ve ana yelkenimizi denemiş performansini ogrenmis olduk, 10Knot esen ruzgarda 11 Nm surati bir iki saniyeligine olsa gorduk,ikigun karadan uzak bir yasam, bazen yagmur bazen birden esen,bazen hemen kesen ruzgar, hircin dalgalar, yunus baligi suruleri arasinda gecen guzel bir yolculuk,attigimiz kasik oltasi bos bos bakislarla bizi takip etti Korsika adasi yakinlarindan ve Bonifacio bogazini gecerek ,Sardunya adasinin kucuk bir beldesi olan Palau da dinlenme ve ihtiyaclarimizi gidermek icin kisa bir mola verdik,küçük bir yerleşim merkezi Korsanların uğrak yeri imiş,Gece Fırtına cikacagini haber aldığızda 2 gun kaybetmek istemedik, hemen Messina bogazina dogru yola cikmaya karar verdik,Bize hava durumu raporu konusunda telefon ile destek veren Ozgur Korsan ve Hakan korsana tesekkur ediiyorum,15 mil acildiktan sonra ana yelken lazyjak iplerinin biri kopunca , anayelkeni toplamak zorunda kaldık, ruzgar genis apazdan geliyor, 24 saatte 148 mil aldıktan sonra 40 nm ye kadar cikan ruzgarda ,8metrelik dalgalarida gormus olduk , 12 saatte 20 mil yol alabildik,Telsiz ile yakinimizdaki bir gemiden hava durumunu sorduk 6 saat sonra iyilesecegi yorumunu aldik,gece yarısı hava yumusadi,sabaha karsi ruzgar tamamen azaldi, ana yelkeni acma cesaretini gosteremedik, genova ve motor ile devam ettik, palau dan cikali 3 gun olmustu ,kisa bir sure icin Salina adasina ugramaya karar verdik,Bundan sonraki yolculuğumuzu Sicilya İtalya arasindaki Messinabogazini gecerek Reggia Calabria ya ulasmayi planliyoruz Daha sonra yunanistan