5 Temmuz 2007 Perşembe

TANJU OKAN KUPASI

TANJU OKAN KUPASI SONUÇLANDI

DREAM SINIFINDA BİRİNCİ OLDU

URLA DA YARIŞAN
SEVGİLİ DOSTLAR

Birlikte olduğumuz Tanju Okan kupası yarışlarında genel sonuçların bir bölümünün analizini sizlerle paylaşmak istedim.

Bu yarışlar tamamen bir yöresel aktivitenin parçası olup,kendi gereksinmeleri içinde yapılıyor olmasına rağmen yinede insanların emeklerinin karşılığını adaletli almaları gereken bir olgu olarak bakılmalıdır ve öyle yapılmaya da çalışılmaktadır.
Buna yarışları kim organize ederse etsin öncelikle bu prensibe inanmak zorundayız.

Bu yıl organizasyonun hiçbir aşamasında yer almamama ,organizasyon ve yarış komitesi ile ilgim hiç olmamasına, mahalle, yarışa birbuçuk saat önce gelip hemen denize çıkmama rağmen yine de bazı sorularla karşı karşıya kalmam beni hiç rahatsız etmedi, hatta keyif almama neden olmasına rağmen ,soruların içeriği nedeni ile belge niteliğinde yazıyla sizlere cevaplamanın bence doğru olacağını düşündüm.

Bu tip çok çeşitli teknenin katıldığı fakat yeterli sayıda katılımın olmadığı yöresel yarışlarda sınıflandırma problemleri her zaman yaşanmaktadır.

Birinci öncelik olarak yarışmaya gelen her teknenin yarışa katılımını sağlayacak guruplandırmalar dikkate alınır.

Yarışmak için gelmiş bir performans teknesinin,gurup kurulamadı diye yarış dışı bırakılması,bu tip yarışlarda kesinlikle düşünülemez, yarışa çıkabilmesini sağlayacak düzenlemeler yarış komitesinin yetkileri içerisindedir.
Bu düzenlemelerden biri de kendisinden sonraki sıralamada yer alan teknelerin onayları alınması kaydı ile gurup kurulabilecek sayının sağlanmasıdır.
Bu gurup kurulurken eklenen diğer teknelerin kendi doğru gurupları içerisinde yarıştıkları takdirde elde edebilecekleri dereceler mutlaka farklı olacagından,onayları önem kazanmaktadır.
Alt gurupta kalan diğer teknelerin bu kurgudan sonra kendi guruplarında şanslarının arttığı ortadadır.
Kabul edilemez olan, aynı guruplarda kendileri ile yarışma hakkına sahip başka bir tekneyi,niye bunuda bir üst guruba almadınız söylemidir ve hiçbir zaman hoş olmayacaktır..

DREAM teknemizden rating i istendiğinde 33 feet cru. Bavaria nın eşdeğer balonsuz IRC ratingleri dikkate alınıp varılan 915 değeri iletilmiştir.

Dream ın Destek sınıfı için hesaplanan TCF ise 33 feet ler için 961 dir.

Ekibimle kullandiğım birinci olan DREAM 33 feet tekne ,yarışı 9.610 saniyede bitirmiştir TCF 961 ile CT 9235 saniye

İkinci olan 42 feet jean. MEZZAMORTA 10.025 saniyede bitirmiştir. TCF 995 ile
CT 9975 saniye
Üçüncü tekne WADİ 11.835 saniyede bitirmiştir TCF 917 ile
CT 10852 saniye
Sonuçlarını almışlardır.
Hakem komitesinin ilan ettiği sonuçlardaki sıralamanın geçerliliği zaten konumuz dışı olup sizlere de verilen yarış talımatlarındaki hesaplama sistemlerinden bu sonuçlara aynen ulaşmanız mümkündür.Bu açıklamadaki amacım, elimizdeki talimatlarla sorularımızı cevaplamak mümkün olduğundan,onları okumamızın önemini bir daha anlatabilmektir.

Bu olumsuz ,sağnaklı,zaman zaman 38 knt a çıkan havada labirent gibi Uzunada-Hekim-Urla iskele parkurunda
Sizlerle yarışmak keyfini yarattığınız için teşekkürler.

YİNE SENİNLEYDİK TANJU ,
ADALARA GİTTİK SENİN SUDAKİ İZLERİNLE,
SANA İNAT,
İÇKİN SİGARANA İNAT ,
BİZDE VARIZ DEDİK SEKİZİNCİ YILDA,
BAŞTAN BERİ OLDUĞU GİBİ,

AFFET BİZİ,HER YIL BİRAZ DAHA BURUK,
AMA İNAN ,
BU BÖYLE GİTMEZ.

S/Y DREAM
ERKUT SOYSAL

Hiç yorum yok: