14 Haziran 2007 Perşembe

GPS HATALARI


GPS de oluşabilecek problemlerin incelenmesi geleneksel metodları terk etmemeyi bize hatırlatır.




Veriler yanlış okunabilir,yanlış aktarılabilir, yanlış alınabilir,bunların açıklaması yapılabilir,

ekte bir resim var,

bu resimdeki tekne simgesi nin yeridir izah gerektiren, bunu programı yükleyen üretici veya kaynak firma açıklayacaktır herhalde.

Her şekilde nedeni bulunması gereken bir olaydır.Birşeylere güvenmek zorundayız ve de dünyanın parasını ödediğimiz cihazlar bize bu güveni sağlamakla yükümlüdürler.Tabii legal programlar yüklü ise.

GPS çalışma prensipleri ile ilgili bilgilere detaylı ulaşmak mümkündür,

Bu tür hizmetler sunan ülkelerinin ,ulusal çıkarlarına uygun yanıltıcı veya kısıtlayıcı uygulamaları ve karartmaları her zaman mümkündür.

Her elektronik cihaz gibi GPS lerde arıza yapabilirler, bu çok küçük olasılığıda göz önüne alarak,mevki koymak alışkanlıklarımızı klasik haritalar üzerinde sürdürmemiz oldukça faydalı olacaktır,bu eylem ayrıca seyre farklı bir keyif de getirmektedir, derinlikler ve hızımız yanında takibimizde olan manyetik pusulamız ve saatimiz,uygun aralıklarla seyir haritalarımıza mevki koymamızda kullanılırsa GPS in bile hatasının bulunabilindiği için (ÇOK ENDER)eğlenceli olabilir..Tabiiki bu anlattıklarım küçük tekneler için geçerlidir,diğerlerinde hiçbir şey şansa bırakılmaz.Mutlaka teyid edilir.

Raymarin, c80 ve buna benzer cihazlar ihtiva ettikleri menüde düzeltme programlarıda taşırlar bildiğim kadarı ile,offset ayarlarıyla tekne simgesi, mevkiinin olması gereken yere taşınıp düzeltme yapılabilir,harita programında da düzeltme yapılabilir,farkları n birkaçyüz metreyi geçmemesi esastır,fazlası nda ise arıza düşünülebilir,

Erkut Soysal

Hiç yorum yok: